Harghita: 86% dintre elevi au beneficiat de lecţii online, potrivit directorilor unităţilor de învăţământ

86% dintre elevii harghiteni au beneficiat de lecţii online, începând cu 11 martie, în această activitate de predare-învăţare fiind implicaţi, deopotrivă, elevii, cadrele didactice şi părinţii, a declarat inspectorul şcolar general adjunct, Cristinel Glodeanu.

"Pe baza declaraţiilor directorilor unităţilor de învăţământ, centralizate la nivelul ISJ Harghita, la noi în judeţ, 86% dintre elevi au beneficiat de această modalitate de predare-învăţare online, pentru fixarea şi consolidarea cunoştinţelor, cu toate că aceasta nu s-a desfăşurat uniform. Fiecare unitate de învăţământ a găsit soluţii de comunicare cu elevii, fie prin grupuri pe Facebook, fie prin aplicaţia Google Classroom, fie prin grupuri pe WhatsApp, dar şi prin alte căi de comunicare virtuală. Elevii au participat într-un procent ridicat la aceste cursuri, li s-au dat teme de casă, elevii le-au efectuat şi le-au trimis spre corectare cadrelor didactice. În cazul elevilor mai mici (de exemplu, din clasa pregătitoare sau din clasa I), legătura s-a realizat, în unele cazuri, cu ajutorul părinţilor, ei fiind aceia care le-au comunicat învăţătorilor temele copiilor lor. Inclusiv programul 'Şcoala altfel' s-a ţinut conform recomandărilor Ministerului Educaţiei şi ale Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita", a precizat Cristinel Glodeanu.

El a mai arătat că, pentru elevii de la secţia maghiară, Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita a creat, împreună cu Consiliul Judeţean şi cu Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România, lecţii filmate de recapitulare şi de consolidare a cunoştinţelor, precum şi de pregătire a elevilor de clasa a VIII-a pentru Evaluarea Naţională.

Aceste lecţii filmate, realizate în limba maghiară şi intitulate SuliTv8, au fost difuzate pe un post de televiziune şi au fost postate pe canalul YouTube.

"Fiind vorba despre trei discipline de examen: limba şi literatura română, limba şi literatura maghiară şi matematică, audienţa a fost foarte ridicată, cu mii de vizualizări pe Facebook şi pe YouTube. Scopul creării şi difuzării acestor zece lecţii pe disciplină a fost ca şi elevii, din zonele fără calculator şi internet, să poată beneficia de pregătiri gratuite, avantajul acestor lecţii fiind că pot fi vizionate de nenumărate ori", a mai spus inspectorul şcolar general adjunct.

De asemenea, acolo unde nu au existat mijloace de comunicare online sau nu există semnal, s-a folosit televiziunea, fiind transmise programele TeleŞcoală, pentru elevii de le secţia română şi SuliTv8, pentru cei de la secţia maghiară.

"Conducerea IŞJ a solicitat în videoconferinţele cu directorii şi inspectorii găsirea unor soluţii pentru a avea acces cât mai mulţi elevi la această învăţare online sau prin intermediul televiziunii, iar acolo unde nu există niciuna din aceste posibilităţi, să se realizeze sinteze, rezumate, teste, pentru a exista o egalitate de şanse a tuturor elevilor în ceea ce înseamnă fixarea şi consolidarea cunoştinţelor. De asemenea, am insistat pentru ca elevii să rămână în casă şi să folosească orice metodă pentru a fi în siguranţă şi a învăţa în condiţii optime", a mai precizat Cristinel Glodeanu.

Ţinând cont că unii elevi nu dispun de calculatoare sau tablete, IŞJ a făcut şi un apel pentru sprijinirea copiilor care nu au un posibilităţi pentru studiul online.

Glodeanu a adresat rugămintea agenţilor economici, organizaţiilor neguvernamentale şi primăriilor să sprijine elevii din unităţile de învăţământ.

Totodată, IŞJ Harghita şi alte nouă unităţi de învăţământ au depus proiecte la Iniţativa Central Europeană (CEI) pentru a găsi soluţii de finanţare în vederea achiziţionării de laptopuri şi tablete, pe care să le poată folosi elevii. AGERPRES/(AS - autor: Gina Ştefan, editor: Oana Popescu, editor online: Simona Aruştei)